Friday, February 4, 2011

[ cuti tahun baru cina, ikea & tudung ala hana tajima ]

cuti tahun baru cina yang seronok plus bosan. haha. seronok sebab parking kereta bawah rumah ni lengang, jalan lengang, dapat lepak lama dengan ncik M. bosan sebab semalam je aku keluar jenjalan. hari ni ncik M kena kerja jadi aku kena duduk rumah diam-diam. 2pun nasib baik setengah hari je. sedang menunggu ncik M balik kerja la ni.:P

semalam kami ke ikea. sebab mau beli set sofa. selama aku duduk 9bulan sorang-sorang memang rumah aku takde sofa. ruang tamu aku cuma ada kabinet tv, set home teater dan ofcos la tv kan. meja makan pun cuma untuk berdua. jadi kehadiran ncik M dalam hidup aku cecewah err dalam rumah ni adalah untuk memenuhkan perabot rumah aku yang takde. lagipun sebelum kawin aku tak pandai nak pilih perabot, nak susun atur semua. aku tak berapa kreatif. setakat bagi sikit idea boleh la. err hakikat sebenarnya sebelum kawin aku takde duit. ngee. :P

sebelum ni ada juga cari perabot sekitar putrajaya, bangi, serdang tapi ncik M berkenan yang sofa ikea juga. berapa kali pergi ikea semata-mata nak cuci mata je. lepas kerja pun jadi. haha. meja makan kami beli di serdang.

perjalanan ke ikea memang jalan lengang giler, macam tak percaya. masuk parking pun banyak giler kosong. ingatkan memang tak ramai orang tapi jangkaan kami meleset sama sekali. lepas je jam1 ramai giler umat. nyesal tak makan dulu. terpaksa beratur panjang nak makan meatballs. -.-
'



phewitt ! masa ni kami duduk atas sofa merah. tak nampak sofa pun nampak kita orang je. hihihi. tapi bukan merah yang kami pilih. ikutkan aku memang nak merah, dalam vision board aku pun letak sofa merah tapi sebab kalau aku pilih merah nanti lari tema. jadi lupakan la dulu. atleast kami boleh beli fabrik merah je nanti. tukar je bila-bila suka.

giler pucat muka. comot pulak 2. alangkah best kalau hari-hari muka aku macam pengantin, berseri sikit. huhu. pertama kali aku keluar pakai tudung ala hana tajima. best sebab mudah dan boleh pakai apa-apa shawl yang ada. tak perlu beli baru. aku bukan rajin sangat beli tudung baru ni. ncik M cakap aku comel tapi tak sesuai sebab tak macam mak budak pun. dia cakap aku dah kawin jadi kena kelihatan seperti orang dah kawin. err baik. dia cakap je tu tapi bila aku minta pakai dia bagi je. pasni boleh baiki lagi cara pemakaian. ngee.

esok nak balik kampung. mm esok baru kami dapat balik kampung. 2pun selepas lori ikea sampai. yeah! tak sabarnya tunggu esok. dapat sofa baru, balik kampung. :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...