Tuesday, February 28, 2012

[ baby's stuff hunting begin ]

akhirnya, baby shopping time. kira dekat malaysia la, masa di jakarta dah beli sikit. hihi. aku kira lambat kot banding orang lain. nasib baik weekend lepas ncik M cuti kalau tak duduk diam-diam la aku dalam rumah. :D

newborn check list aku ambik sini. aku print dan sama-sama tengok balik dengan kak chik kesayangan mana yang perlu mana yang tak. nasib baik ada kakak pernah bersalin kan. hehe. jadi hari sabtu pepagi aku dan ncik M dah keluar rumah ke motherhood expo 2012 di klcc. selalu aku kalau pergi klcc aku akan park kereta dekat bangunan getah asli bertentangan dengan klcc. cuma rm3.50 per entry untuk weekend. jalan kaki seberang jalan je malas nak buang duit bebanyak kat klcc carpark caj per hour. banyakkan berjalan ye mak buyong. 


ini kira expo kedua aku pergi, sebelum ni 2nd maternity and children expo 2011 di mid valley tapi tak shopping apa pun sebab memang kami dah plan beli kelengkapan baby bila kandungan dah 6bulan ke atas.



di sini aku tak shopping banyak pun tapi habis jugak la rm400++ itu pun dapat berjimat banyak dekat booth pureen. orang cakap berbaloi berbelanja masa warehouse atau clearance sale pureen tapi sebab masa pureen buat clearance sale bulan disember aku baru 4bulan jadi terlalu awal untuk membeli apa-apa. di booth ni pun kira murah dah bagi aku, memang berbaloi sangat-sangat terutama untuk newborn baby.


aku cuma beli beberapa helai baju. kak chik ada pesan beli beberapa baju lengan pendek, beberapa lengan panjang, baju atau mitten booties yang berlubang-lubang hehe. baju-baju rm10 je sepasang. selain tu cuma beli beberapa toiletries, disposable nursing pads, breast milk storage, baby wipes, liquid cleanser, liquid detergent dan satu lagi set tilam. kat booth ni tak semua benda ada. jadi senarai yang takde akan dibeli kemudian. selain tu booth lain aku cuma beli set tanam uri dan set rompers walaupun rompers dekat jakarta lagi murah. *menci*

ohh bag backpack merah yang cun ituuu, diaper bag backpack pertama baby hehe. merah saja mama ni tau. dah lama sangat teringin nak satu yang macam ni. nampak terus cakap 'nak' dekat ncik M hehe. kami beli rm49 sahaja. lepas tu terus rasmikan sebab nak sumbat banyak barang beli. bagus betul!


ncik M cakap seronok bawak bag backpack ni. ok satu yang positif walaupun warna merah. hihi.

dari klcc kami terus ke puchong, my dear warehouse sale. saja cuci mata-mata tengok mana yang berkenan. kami cuma beli beberapa barang baby dan paling aku suka ialah nursing pillow yang sememangnya cun. aku sebenarnya nak warna merah macam tak tahu warna aku kan dah macam takde warna lain hehe tapi sepanjang expo tak jumpa yang berkenan. bantal je pun. hahaha.




my dear jual paling murah setakat aku jumpa. cuma rm50 sahaja. corak aku pilih takde dalam gambar sebab corak baru tapi memang cun sebab warna warni hihi. nampak sangat mama baby yang hover kan. abah baby memang dah penat melayan. :D

my dear warehouse sale sampai 4 mac 2012. so, kalau rasa-rasa nak beli apa-apa nanti kami pergi la. malam masih awal kami sempat singgah jusco equine sekejap sebab semua jusco ada baby fair. tengok-tengok harga rasanya takde yang murah sangat pun jadi pembelian setakat itu je.

program ahad, last minute. aku cakap pada ncik M nak cari storage box untuk barang baby ncik M ajak pergi ikea. bagus gak, boleh mak buyong makan meatballs yang bakal makan lagi setahun hihi sebab bukan selalu teringin nak makan pun.

sekadar mahu berkongsi apa yang aku beli.

 clothes basket. rm19.90
 laundry bag khas untuk baby. rm8.90
baby bath tub. rm19.90 paling murah aku jumpa setakat ini la.

barang utama yang aku nak beli storage box aku cari-cari tak jumpa pulak gambar dia. hehe. tapi kebetulan semua warna putih, comelnyeee. kebetulan la sangat kan. ok sekali lagi memang mama baby yang hover. :P

insyaAllah, next event 3rd maternity and children expo 9-11 mac 2012. pureen booth pun ada nanti. weekend ni nak balik melaka, barang dekat melaka pun macam-macam perlu dibeli. tapi memang seronok shopping barang baby ni, abah baby je yang tak berapa nak seronok. hihi.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...