Wednesday, March 7, 2012

[ baby stuff : barut gantung kampung jawa & chilldren's world baby fair sogo ]

weekend baru ni balik melaka. niat pertama sebab dah lama tak balik kampung, kedua sebab nak jumpa mak, ketiga sebab nak makan mak masak sedap-sedap walaupun sabtu mak pergi kenduri akhirnya makan masak sendiri huahuahua dan terakhir sebab ada beberapa barang perlu di beli untuk persiapan berpantang di kampung.

salah satunya, benda alah comel ni tapi benda berpantang untuk baby. hihi


ni namanya barut gantung. barut untuk mama beli jugak, bengkung hihi tapi tak perlu tunjuk kot dalam ni. hehe. dulu-dulu, masa zaman aku mak cakap nenek sendiri yang tolong jahitkan. tapi sekarang rasanya nak masuk benang dalam jarum pun nenek dah tak nampak. so, disebabkan aku nak sangat barut ni satu-satu tempat yang aku boleh dapatkan hanya di kampung jawa melaka. kira dah bertahun-tahun dorang jual la. tanyala siapa-siapa pun orang melaka. mesti tahu punya kampung jawa ni. aku singgah satu kedai je, 4 helai rm10.

barut gantung hanya boleh di pakai selepas pusat baby habis tertanggal. kira baby dah semangat sikit la sampai sebesar yang boleh. baru lahir boleh pakai barut kecil-kecil yang shopping complex pun boleh dapat. barut penting supaya baby tak kembong perut dan menganggu tido lena mama dia ni hihi. niat nak pakaikan baby barut ni selama yang boleh. 


dapat barut, singgah makan mee rebus dan cendol dekat bukit cina. manyakk sedap oo. :D

dan isnin baru ni aku EL sebab kononnya tak berapa cukup rehat sampai lewat dari kampung dan selepas berjaya dihasut oleh ncik M supaya ambik cuti je. walhal dia sendiri kerja hari 2. kira dia pun kena cuti jugak la hehe. tuptuptup dia boleh halfday je sebab ofis tak cukup orang. 

nak tahu, kemain kita orang pergi Sogo. setengah hari pun jadi la berjalan. kononnya nak cuci mata tengok benda yang menarik di children's world baby fair Sogo sampai 11 mac ni. hari cuti mesti tak ramai orang kan. apa yang aku boleh cakap, aku takkan pergi Sogo lagi dah sebab harga tak la murah mana. contohnya benda yang sama aku beli masa kat motherhood expo lagi mahal di sini. baju-baju pun takde la menarik sangat aku yang cerewet ni.  



siyes, dah lama aku berkenan baju-baju comel trudy & teddy ni. comel sangat rasa nak pengsan. aku tengok-tengok yang discount dorang letak dekat level baby fair tak ada yang berkenan. disebabkan kononnya tak nak tangan kosong, aku ambik baju kat sini. ncik M cakap, 'ni takde discount ni?' huwaaaaaa minta maaf, su beli baju besar-besar sikit macam dah tak sabar tunggu baby besar sedangkan tak keluar pun lagi. ni namanya dulukan kehendak daripada keperluan, tak patut diamalkan huhu. baju-baju dia rasa macam geram nak tunjuk tapi kalau tunjuk sah-sah tahu baby apa. heeeee. 

lagi buat aku tak nak datang Sogo dah sebab parking fee on weekdays rm8.00 untuk 2jam 30minit. memang tak nak datang dah. baju-baju dekat Parkson Alamanda lagi best. boleh macam 2? takpe, pengalaman. :D



2 comments:

Mimie said...

alaaaa meh nak teka baby ape ;P

[k.u.y.a] said...

teka la. :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...