Friday, March 19, 2010

[ the 3rd step ]

[ tarikh : 14 mac 2010 @ ahad ]
[ masa : 3.30 petang ]
[ tempat : kampung baru bukit sedanan, selandar, melaka ]

langkah ketiga yang memang mendebarkan. rombongan merisik dari pihak keluarga ncik M seramai 6orang yang terdiri dari mama & ayah dia, mak long dia dari bangi, nenek sedara, pak cik & mak cik sedara ncik M dari melaka. rombongan sampai dengan tiba2 tanpa mama ncik M call aku. xsangka direction yang ncik M bagi cukup senang mereka ikut.

tika 2. aku rase dengupan jantung aku laju je. semua2 la laju. aku punya gabra sampai mase buka tutup tin susu aku punya kelam kabut. xpasal2 luka. darah keluar laju je. huhu. konon excited bebenau nak membancuh air untuk bakal mertua terpaksa d ambil alih oleh kak long. tukang menghidang & muka yang asik menempek kat depan sah2 la aku kan. mengangkat dulang bape kali trip pun aku xkira. almaklum la watak utama ari 2. untuk pengetahuan blog, hahaha. aku buat baju kurung khas untuk majlis merisik ni. aku beli yang ala-ala sweet warnenye, macam anak dara sunti kampung yang sangat lemah lembut. alololoo xboleh blah langsung. :P

sesi berkenalan. perbincangan 2 belah keluarga aku xnak ambik tahu langsung sebenarnye sebab mase 2 Tuhan je tahu ape yang bergelodak dalam hati aku ni. tapi maklong ncik M minta aku tunggu & dengar sekali. kira mak long dia sebagai wakil pihak lelaki. mase mak long dia hulur kotak cincin pada aku, mase 2 perasaan ku. oh speechless! kosong kata-kata. aku ingat lagi ayat mak long ncik M "kalau suria sudi sarung la cincin 2 kat jari" ketar wei seluruh badan. aku cuma menyengih je sambil sarung cincin kat jari macam kerang busuk yang semua orang sedang perati. aduh! perasaan itu. hahaha.

ini la cincin merisik aku. pilihan bakal mak mertua. aku xikut memilih pun, ncik M pun setakat pergi ambik je. cantik sangat bagi aku. :)

alhamdulillah. perjalanan majlis ari 2 berjalan lancar. mereka balik selepas selesai makan. keluarga ncik M bawa sekotak kek keju buatan khas oleh bakal mak mertua. oh sungguh sedap. terharu aku. sehelai kain pasang kaler pink purple. cantik sangat. aku rase2 kain ni jela yang aku buat untuk raye nanti. ahaks. dari belah aku hanya sebakul buah & sebekas isi kek yang bukan aku buat tapi kedai buat. xpandai buat kek la. huhu.

baju raya tahun ni. hehe. cantik pilihan mak mertua aku. kain pasang yang sangat cantik, siap dengan kain lining lagi. kek xsempat nak ambik gambar. :(

sedikit buah tangan dari belah keluarga aku. abang rafiq, abang iparku yang gubah. simple but just nice. :)


selesai semua aku terus sms ncik M. 'su rase lain la kat jari su'. ncik M membalas hanya dengan sms senyuman.

syukur alhamdulillah . :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...