Tuesday, March 9, 2010

[ the 2nd step ]

[tarikh : 6 mac 2010@ sabtu]
[masa : 2.00 petang]
[tempat : kampung baru bukit sedanan, selandar, melaka]

ncik M akhirnya sampai jua ke kampung halaman aku yang terchenta. bagi direction, sesat sekali & terus sampai. dia sesat pun sebab aku yang salah bagi direction. haha. mudah je katanya nak ke rumah aku ni. mak sebagai ketua chef d bantu kak long, kak chik & aku. menu masakan kampung yang pedas. hahaha. sah2 la aku orang yang paling sibuk hari 2 & hari2 sebelum 2 juga sebenarnya. ncik M nampak ensem sangat arini dengan berkemeja putih. aku je perasan dia ensem. ofcos la kan. hehe. membawa buah tangan ber'paper bag' putih. memang isi nya lebih meriah dari aku. huhu. coklat pelbagai, biskut, buah & paling special kek coklat buatan adik perempuan dia, hana. lari2 ke dapur je mak terus bisik kat aku. 'macam cina la dia ya'. ii 2 benda pertama yang terlintas kat kepala mak. huhu. ncik M ni memang pemalu yang amat ok. aku yang jadi tukang cerita. sakat2 dia. kesian menengok dia. dia bukan jenis ramah & lebih2 lagi aku adalah kekasih pertama dia. cewahh. perjumpaan singkat dengan semua ahli keluarga aku kecuali adik perempuan d terengganu. tapi ncik M dah jumpa dia mase aku jemput kat hentian kajang dulu. selepas 2 sempat la kita orang jenjalan g sebuah butik yang dekat sebelum dia balik subang jaya. saje nak cari feel macam orang nak kawin. haha. akhirnya langkah kedua selesai. alhamdulillah. syukur kepada Tuhan yang Maha Esa.


:: mula rase serabut ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...