Wednesday, February 29, 2012

[ tawaran penambahan saham bank rakyat ]

alhamdulillah. rezeki baby, mama dapat tawaran tinggi untuk penambahan saham bank rakyat. mula beli dah hampir setahun yang lepas. ncik M dapat tawaran sikit je sama dengan myFIL. mungkin sebab aku ada buat pinjaman kenderaan kot dengan bank rakyat. ada kaitan atau tak aku tak pasti, yang pasti peluang keemasan tidak boleh dilepaskan. :)

sekarang tunggu dividen bagi tahun 2011. bank rakyat belum umum lagi. excited pulak rasa walaupun saham  cinonet hihi. 

isytihar 15% untuk tahun 2010

mengapa bank rakyat boleh beri dividen 15%? 

dividen bank rakyat tahun 2011

sekadar berkongsi kot-kot ada yang dah bosan simpan dalam ASB. :P 






7 comments:

Anonymous said...

dpt tmbah bpe RM lg su?? bestnya - aisyahsamad

[s.u.r.i.a] said...

maksimum 10ribu je tapi dorang offer 5ribu. alhamdulillah.

Unknown said...

bestnye...dh lama ke su beli saham ni??

Mimie said...

sue untung tak beli saham ni.. kalau untung dr asb sy nak transfer semua masuk saham bank rakyat ni.. lepas tu nak tanya kalau terdesak boleh keluarkan balik tak

[s.u.r.i.a] said...

unknown : hampir setahun jugak. baru tahu la katakan. nak beli pun masih sempat lagi ni. :)

mimie : untung sebab dividen dia lagi tinggi la tapi awak tak boleh transfer semua dari ASB masuk saham bank rakyat sebab terhad. rasanya sekarang saham keanggotaan masih buka, bawak salinan ic dengan rm500. kemudian baru mohon penambahan saham. then kena tunggu dorang hantar surat offer penambahan.

Mimie said...

boleh keluarkan anytime ke su? dividen kira per year ke..per month ke..per day...

[s.u.r.i.a] said...

dividen kira per year. dorang bagi by cheque. tapi pasal boleh keluar anytime 2 takde pulak saya tanya, awak kena cuba tanya bank la. huhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...