Friday, February 18, 2011

[ baju pengantin grey silver ]

disebabkan gambar tak banyak jadi tinggalkan sekejap cerita majlis sebelah perempuan. kecewa sedikit sebab masa kawin la kamera sendiri rosak. mm nak beli kamera baru tapi teringat kat si kamera pink. :(

k la. ni nak publish gambar baju pengantin semasa resepsi sebelah lelaki. seperti dimaklum dulu, niat mama ncik M nak beli baju sendiri. selain baju nikah, ni je la baju yang kami masih boleh simpan. kalau bila-bila berangan dan buang tebiat nak posing pakai baju pengantin boleh buka je almari dan pakai. hahaha. :P


design untuk baju lelaki dan kain perempuan sendiri bayangkan dan tailor buat. main hentam saja. heee. disebabkan baju siap aku tu besar sikit dan tak boleh nak alter sebab kena manik-manik so aku cadangkan kat akak tailor 2 buat tali reben. nampak cutting sikit. kononnyee la. lagipun baju aku belah melaka takde yang ada reben-reben ni. macam comel je. :P

simple je tapi tetap cantik di mata aku. disebabkan ni adalah belah pengantin lelaki so aku tak kacau apa-apa. ikut je mama ncik M nak apa. nak cerewet belah perempuan je, belah lelaki jangan nak gatal-gatal eh. hati mertua kena jaga dulu. :)

gambar lebih dekat. kemain penuh poket ncik M dengan angpow. -.-'


baju pengantin perempuan (jakarta) : rm ***
kain untuk baju lelaki & kain perempuan - italian silk 7meter (gulatis) : rm4**
tudung perempuan : rm 25
kerongsang, crown & veil : mama ncik M je tahu :P
selain 2 sewa saja :)

***tempahan***
kain perempuan ( kak fida - bandar seri putra) : rm25 (kalau butik lain rm250) -.-'
baju moden lelaki ( adagaya mydin usj) : rm150 (kalau butik lain rm300-400) -.-'


kain masih ada lebih 1meter lebih kot. ikutkan nak buat tudung khas tapi tak sempat sebab dapat tailor murah lagi cantik pun last minute. cun wooo tudung kak fida tu boleh buat. macam tudung ala hana tajima gitu. :(

ncik M cakap tahun ni baju raya ni jela. hahaha. mm kain lebih tu nak buat baju raya aku la. baju apa ekk? :P

7 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

huaaaa....
saya susah nak cari baju ..sebab size limited ...sungguh sedih... (padan muke sape soh malas diet ) huhuhu :P

shitaro said...

eh ada la rose..tak pOn meh dtg jakarta wat kat sini..cantik dan murOh woOo...ngeee :P

[k.u.y.a] said...

ross : baju merah su besar tau tapi mak andam 2 kecik kan sebab saya tak kire. dengan harapan tak nampak sangat la.

ctah : saya pun nak datang gak. cari kain cantik-cantik. ngee.

Nurliyana said...

kak su.. tahniah.. sori lmbt wish.. ehhe.. k0rang sweet sgt! sgt ske tgk ..

[k.u.y.a] said...

thanks. liyana mana ni ekk ?

Nurliyana said...

hehe .. x sure la akk ingat tak .. sbb jmpe kejap je .. praktikal kat aras 5 .. =)

Anonymous said...

Salam.. nak tanya ckit... baju pompuan warna silver tu fesyen apa ek? cantik la....:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...