Thursday, February 23, 2012

[ merah pertama untuk baby kesayangan ]


alamak merah. :P

set tilam kekabu baby. kalau nak tahu ni la barang pertama yang aku beli untuk baby kesayangan. hehe. orang beli baju dulu aku beli tilam ek hehe. ikutkan mak mertua pesan 7bulan baru mula membeli tapi disebabkan mama baby ni tengok cantik sangat corak set tilam ni terus tak nak tangguh beli, nanti dah takde kecewa. mungkin baby perlukan banyak tilam nanti, rumah pengasuh pun perlu jugakkan. masa di jakarta baru beli beberapa baju baby terlanjur jalan-jalan sana, lepas ni kena berterusan beli la. macam-macam expo dan warehouse sales pun dah start minggu ni. barang untuk berpantang separuh dah membeli. minggu depan baby pun dah 7bulan sekurang-kurangnya dah kena standby satu beg ni. fuh dupdapdupdap. :P

set tilam ni jugak barang online pertama aku beli untuk barang baby. ikut mama baby ni memang suka membeli online dari zaman bujang tapi beli baju jela. almaklum la mama baby yakin baju free size kena dengan badan. hahaha. sekarang sebelum shopping apa-apa kena biasakan diri bagi tahu abah baby, beli barang mama baby pun kena bagitahu ye. minta izin nak beli. tak rugi bagitahu nanti dapat duit balik. ngeeee. walaupun abah baby geleng kepala dulu baby pun kena tempias merah jugak. :D

set tilam ni aku beli betul-betul sebelum aku terbang ke jakarta, siap pesan kat abang ofis kalau terima bungkusan besar 2 tolong simpankan elok-elok eh. hehe. bila pikir pasal barangan baby memang sedikit memeningkan aku jugak apa yang patut beli apa yang tak. apa dulu apa yang kemudian. beli baju umur berapa, warna ikut cantik ke, berapa banyak, barang brand apa. semua ciri-ciri ni yang melambatkan aku membuat keputusan. kononnya la sedangkan rambang mata hehe. silap-silap barang aku beli tak terpakai, 2la yang aku paling takut. rasanya semua orang macam 2 kan, pengalaman pertama la katakan bukan pernah ada baby pun. 


merah 2 tanda baby boy ke girl ni? erm dua-dua jantina boleh pakai kan kan. hahaha. :D


p.s. : tilam kekabu ni aku beli dari little DJE. rambang mata ok. :P



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...