Tuesday, June 21, 2011

[ Berbelit-belit, nak paham pun berbelit-belit ]

Tak paham aku la. Cakap berbelit-belit. Sorry, mood aku tak berapa ok dari semalam. Macam nak marah pun ada. Harini, ada orang buat mood aku rasa teruk sangat.

Sebab aku nak lepaskan geram aku menaip ni.

Perkara biasa untuk seorang PA, bos nak travel kena la book macam-macam. Nak jadi cerita, esok bos jadi perasmi untuk satu program di kedah tapi anjuran jabatan di perak dan ambik flight turun penang. Ok, kat situ je dah pening. Tapi aku ok je, aku tak kisah la siapa-siapa pun punya program ke, buat kat mana ke tapi yang gerammmnye keurusetiaan program tak bagus. Bila tanya pasal penginapan, pemandu bos boleh pulak lepas tangan sebab semua 2 kena sendiri. Urusetia jabatan perak semua pergi sendiri takde kenderaan jabatan. Ok fine.

PA ni usaha sendiri sebab takkan nak jadi kekwat pulak wakilkan bos. Orang jemput kita, kita pepandai la ekk. Aku suka bab-bab call orang ni nama dah kerja aku kan. Book hotel. Aku call jabatan penang harap boleh hantar pemandu jemput bos di airport walaupun program jabatan perak atas alasan jabatan perak tak dapat sediakan pemandu. Jabatan penang tak jamin sebab kenderaan tinggal satu. Tetiba sorang pegawai jabatan perak call bagitahu kalau takde pemandu dari jabatan penang atau kedah dorang jemput la. Boleh pulak. 2pun kalau betul-betul dua-dua takde.

Ok. Sungguhhh aku malas nak harap dorang tapi sekali jabatan penang maklum memang tak boleh hantar pemandu. Takpela, kita minta yang dekat la. Call jabatan kedah mohon hantar pemandu untuk bos, alhamdulillah ada. Dah bagi semua flight details dah letak telefon ni dapat call balik dari pegawai jabatan perak maklum batalkanlah pemandu jabatan kedah, jabatan perak yang akan jemput. Siap cakap berulang kali.

Suara aku ok, takde reaksi terkejut, masih lemah lembut bercakap. Tak tahu nak cakap. Tak cukup siap cakap tapi siap hantar sms lagi cakap dah batal belum. Sungguhhhh berbelit-belit! Kalau dari mula sediakan pemandu kan senang. Takdela ngadap benda ni dari tadi! 30kali mendail 3 tempat berbeza. Erghhh!

Ok. Takat 2 je aku taip petang tadi time aku tengah geram. Kemain panjang. Sekarang dah ok. Balik rumah happy-happy jumpa ncik M, masak, makan banyak. Mm memang banyak.



Sent by DiGi from my BlackBerry®9780 Smartphone

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...