Tuesday, December 15, 2009

[ apa ya tandanya? ]

"aku tergesa2 meluru beratur untuk membeli tiket,
mungkin tiket d stesen lrt. terkejut sebab rupenye yang beratur depan aku adalah fahiya.
xsemena2 fahiya bertanyekan pasal ncik M. tiba2 ncik M capai tangan aku dari belakang.
macam tahu2 je name dia d sebut2.
dia perkenalkan 2 kawan dia pada aku & fahiya.
mase 2 aku rase bunga2 je tengok dia pegang tangan aku.
sekelip mate je kami dah berada kat kem.
aku x pasti kem ape.
aku yang kuat makan ni terus turun berlari ke kantin beratur untuk ambil makanan. ade nasi beriyani.
eh beratur depan aku ofismate aku la, kak fuziah.
terpikir sekejap, teruk betul aku.
aku kejar makanan tapi aku tinggalkan dia sorang2 kat atas.
aku lihat dia turun tangga sambil senyum je pada aku.
aku jadi cair. aku terus aku tunggu dia d bawah tangga.
tiba2 muncul seseorang yang aku kenal. mirza noraisyah.
aku lihat dia meliuk lentuk mengoda ncik M terus dia tarik tangan ncik M d bawa entah ke mana.."

sebelum 2 aku minta maaf atas watak2 yang ade. tapi hakikatnye watak 2 la yang muncul dalam mimpi yang aku alami pada pagi sabtu lepas. aku ni jenis susah sangat nak mimpi. lebih2 lagi mimpi seseorang yang aku rapat. aku xtahu la kenape aku bermimpi kan ncik M atas sebab asik ingat kan dia@ aku kepenatan seharian perjalanan dari putrajaya ke kedah. mimpi aku tamat sampai c2 selepas aku terkejut & terus tersedar dari tido. xkan nak tido balik kan, mane leh nak sambung2 mimpi. aku igat lagi mase aku sedar 2, jam tepat masuk waktu subuh. aku gembira mimpikan ncik M tapi aku turut rase terkejut & sedih. ape ye maksud mimpi 2? adakah ia nye tanda yang baik?@ buruk? sampai kini masih tanda tanya.

bila aku ceritakan pada ncik M, kata nye 'siapa la kawan suria yang bawak lari saya tu. kalau suria pejam mata sikit lagi sempat tengok saya datang balik kat suria'. pesan dia lagi, 'saya tengok hati, x semesti luaran. pejam mata pun boleh rasa' selepas aku menyatakan yang mirza noraisyah 2 adalah perempuan cantik. sampai sekarang aku masih rase xsenang ati walaupun dia sentiasa cube nak sedapkan ati aku. emosi agak terganggu. takut. takut kehilangan dia. teruk ke perasaan aku? mm.. :(

:: aku hanya menghitung waktu selagi terdaya.. ::

7 comments:

mawar_berduri said...

uit...
ni la mimpinya ye? hihihi...bace dari atas tu yang tak tau mimpinya ape...sowie dear......... mimpi yang ade bunge2...hihihihi

[s.u.r.i.a] said...

ross mmg nak kena gigit. hehe. bunga2 ke?mcm mimpi sedih je huhu.

Mimie Haszmiza said...

kenapa tiba2 ada nama mirza noraisyah?

[s.u.r.i.a] said...

ee mimie ni pun nak kena geget tau! dia ade dlm mimpi su, dia jadi perampas ncik M dari su. su just bgth ape yg blaku dlm mimpi huhu.

Mimie Haszmiza said...

ooo...sbb sy tanye..
sbb sy tak suka nama tu
huhuhu

[s.u.r.i.a] said...

uik. xsuke name 2 ke?org nye?huhu.

Miss Layaleya said...

baru bc la sue.. nama ku juga ada dlm cite ni.. mcm2 la.. ni dh angau sgt, tu yg tbawa2 ke mimpi tu..

suria! suria!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...