Tuesday, August 11, 2009

[ aku d serang sakit lagi ]


aku rase sejak akhir2 ni mmg aku kerap sgt jatuh sakit. mcm2 sakit aku dpt taun ni. utk d jadikan crite. pg td selepas ke tandas, aku terus masuk pantry jap utk ambil air masak. jmp ngn kak hat sedang enak mkn nasi lemak, aku d ajk join. aku ala2 mkn ckit wat2 rase kononnye. selepas 10min, tb2 aku d serang sakit perut yg amat. aku teringat kn gastrik aku yg dh lame x menyerang. xkn gastrik kot??mgkn sbb aku minum teh agk nye pg td. lame2 makin terase menyucuk2 sakitnye. sakitnye Tuhan jela yg tahu. tangan ngn kaki dh mule kebas, klau dh kebas mule la kejang menyerang. ni dh x kali kedua aku alami keadaan mcmni. ari 2 lepak kt luar smpai aku pengsan2 la, aku pn xsedar sape yg dokong aku. nasib aku baik x ni, aku xpengsan je. mau kalut 1 ofis aku. kembali ke crite asal ~ melihat keadaan aku yg xboleh langsung bangun, pegawai aku terus panggil kn ambulan. aku dgr tp aku xlarat nk wat pe. wei xkn aku kna naik ambulan, bknnye aku kena high attack. aku xape2 la. kaku aku sekejap dlm kesejukan & kekejangan menanti org hospital nye dtg. malu betul aku rase, berbaring d atas stretcher turun ke lobi ofis melalui lif. d angkat masuk ke dlm ambulan. kluar dr bangunan ofis ngn siren berbunyi tanda beri laluan. waaaa..aku sgt2 malu. xpenah aku naik ambulan sbagai pesakit (arap2 xde sape yg ku kenali nampak).

aku d tolak masuk terus ke wad kecemasan, tekanan darah aku d ambil. doc bertnye kn d mana sakit aku. 'kat cni doc' sambil aku menekan2 kawasan yg sakit. beberape soalan d aju kn, aku menjawab ngn agk2 blur. aku sedang sakit kn, aku mane igat ape. kemudian, darah aku d ambil. lame gak la assistant doc 2 mencari2 urat aku ni. sakit. aku jgk d beri bekas air kencing, phm2 jela utk isi ape ekk. sementara menunggu keputusan, aku d baringkn & air d masukkn ke dlm badan aku. sakitnye bertambah2. selepas beberapa jam, aku d periksa. aku masih trase sakit. jd, aku kena la masuk ubat lg. wat kedua x nye aku d cucuk cme kt tempat lain je. firstime kena cucuk kt punggung woo. sakit tau, 2la klau ckp xsakit td xde la kena cucuk. bg menyakinkan doc, aku d mnta pergi ke blik xray. alhamdulillah selepas beberape jam, result aku kluar. aku cume suspek batu karang yg masih ala2 mude remaja jd leh d nyahkan ngn memakan ubat & air masak banyak2.
ni je la pic yg ade. semasa aku ke hospital, kak hat yg jaga aku & dia cume bawa kn purse aku je. hp aku tertinggal. aku kn suke bergambar, aku rase klau sakit2 pn aku rela. nk wat kenangan. ni jela kenangan yg ade.

doakan aku lekas sembuh ya..
aku xmau sakit lagi, ckup la ati aku sakit. lalala.. ^_^


:: sampai skag perut & punggung ku trase sakit huhu ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...