Tuesday, February 2, 2010

[ beli - duit = perlu jimat ]


salah satu parcel yang aku tunggu2 akhirnya sampai arini. sebut pasal parcel teringat plak staf jepun dhl cyberjaya, ahaks. ade patut sama kan sayang sorang 2 dengan parcel. ngeh2. beria menunggu sedangkan baju je pun. perempuan ni. huhu. sejak akhir2 ni aku kerap beli baju secara online. semua main online je sekarang. nak kata aku xkeluar ke mane untuk bershopink, xjugak tapi aku berkenan dengan baju2 kat dalam blog dan dengan pantasnye terus beli. sesekali je kalau aku betul2 berkenan. jangan jadi habit sudah. aku kira bertuah nak beli baju online tanpa perlu cuba pakai sebab kelebihan aku kalau setakat free size memang aku akan muat. bertuah ke?hehe. kalau x pilih je saiz S. bila dapat je alhamdulillah sedang2 elok je pakai. ^_^

asik nak abiskan duit je kan. sekarang aku ada azam baru. nak mula berjimat & menyimpan. nak kawin la katakan. hahaha. sapa xnak kawin. kalau xkawin pun kena menyimpan gak kan. huhu. aku kena belajar menguruskan kewangan secara teratur. nak belajar dengan ncik M. lelaki ni pandai ckit menguruskan kewangan. selalunya aku menyimpan kalau setakat ada je. paling kurang aku penuhkan tabung syiling aku. aku xpernah berdisplin dalam menyimpan. aku betul2 tekad ni dengan azam aku. sila beri sokongan semua. go go chaiyok!


:: tabung syiling aku hampir penuh. malas plak nak p kira. ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...