Friday, February 12, 2010

[ kampung! tunggu saya ]

perasaan aku sekarang sedang sangat excited menunggu petang ni. nak balik kampung. hip hip horey! last aku balik kampung bulan12 ari 2. selalunya tiap bulan aku balik kampung. kampung dekat la katakan. mak pun dah berbunyi 'nak balik bila?' 'kuya asik bertarikh je mak' kata aku dalam hati. hahaha. cuti 4hari akan aku hargai dengan sebaik-baiknya. dah macam2 plan dalam kepala ni. tambah plan kak chik lagi. insyaAllah, semua adik-beradik ade. xkira macamane sekali pun semua mesti ade. balik kampung petang ni pun aku berteman. bukan ncik M ok. hehe. tapi adik perempuan aku yang d terengganu 2. aku jemput dia d hentian kajang malam tadi. ncik M temankan. adik perempuan aku ni adalah orang pertama yang jumpa dia. tiba-tiba macam blur nak kenalkan ncik M pada adik, 'noni, ni abang faisal'. hahaha. kelakar betul. belum jumpa adik beradik lain lagi ni. hehe. 4hari juga la aku xkan jumpa ncik M. eleh baru 4hari. 2pun nak kecoh. hehe. dia siap pesan, 'ingat abang kat sini'. mesti dia akan rindukan aku. hahaha giler perasan. :P

sejak akhir2 ni aku rasa macam hari2 aku sibuk. jarang nak lekat rumah. sibuk sangat ke aku ni? sedangkan sibuk 'bertarikh' je pun. hehe. 2pun kejap2 aku curi juga masa nak temankan lin edar kad kawin dia. kesian dia. kadang2 tinggal sorang2 la dia lebih2 lagi osmet sorang lagi memang sibuk keluar dengan bakal tunang dia. aku ni. almaklum la, sejak dengan ncik M hidup single aku dah berubah. pernah aku katakan pada dia, 'su dulu tunggu setahun nak tunggu abang ajak su keluar tapi sekarang? hari2 ajak jumpa.' dia sekadar gelak dengan penyataan aku 2. memang hakikatnya macam 2. walaupun dia kerja, makan tengahari minta d temankan. lepas kerja minta d temankan makan malam pulak. hingga arini hampir hari2 aku jumpa dia. dasat kan?hahaha. yela 15minit je antara cyberjaya-putrajaya. alhamdulillah, syukur pada Tuhan. Dia permudahkan perjalanan kami. Dia pertemukan kami yang dekat. aku akui, dugaan pasangan kekasih berjauhan lebih besar dari yang dekat ni. cinta pertama aku dulu pun putus tengah jalan sebab kami berjauhan. ape2 pun atas diri masing2, lagi pun mungkin masa 2 aku muda lagi. asik nak memberontak je, sensitip memang xhingat la, ego tinggi menggunung. huhu. dah2 xmoh kenang dah kisah lama. lama dah tutup buku. Ya Allah permudahkanlah perjalanan kami seterusnya. amin.

mulai saat ni aku mengira detik nak balik kampung. sangat besh perasaan ini!. doakan aku selamat dalam perjalanan. doa pada kawan2 juga yang cuti panjang balik kampung. jaga diri semua. ^_^



:: baru dapat beg beli online. comel. ::

1 comment:

cheqna said...

happynya dia

selamat balik kampung ye su....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...