Wednesday, September 30, 2009

[ hanya cerita raya ]

tiba syawal kini. aku hepi bila tibe hari raye bkn sbb aku nk dpt duit raye lg ke. cume sbb hari raye la semua family aku ade, pkai baju cantik2, nk peluk cium mohon maf, jmp sedare mare, mkn rendang, ketupat & lemang. tp bila sebut pasal lemang ia mengingatkan pd arwah abah aku. taun ni taun ke3 tanpa arwah abah & taun ke3 tanpa lemang yg dia wat. lemang yg sgt2 sedap. huhu. xde sape dlm family aku yg sempat belajar wat lemang dr arwah abah jd sejak 3 taun yg lepas mmg xde sape yg bakar lemang sehari sebelum 1 syawal. huhuhu. :'(

anak2 kak long, anak2 buah smpai selepas pg raye ngn tema purple taun ni.

sebahagian dr rombongan kak long ke umah busu d palong, n9. asik bergambar je xmempedulikan org kt belakang nun. hehe.

aku seorang. ni la baju raye aku taun ni. 1 je dh cukup, baju keja ade bnyak. kt mak cik tukang jahit 2 pn ade lg baju xambik2. ade mcm kek lapis sarawak x?hehe.

ecah, adik perempuan aku mmg suke tangkap pic senget2 ni tp cantik.

anak dara cik seriah. elok sgt la duk kt tangga ni. bak kata org tua2, klau anak dara duk d tangga takut nnti rombongan meminang dtg smpai ke tangga je. leh caye ke?? aku dh wat dh pn. hehe.
ni la pic paling aku suke dlm bnyak2 pic sbb agak dramatik. hehe. kdg2 nak gak posing2 model ni lgpn bila aku tilik2 tingkap ni mcm ssh je nk jmp skag. sedang dok asik posing, anak buah aku sorg ni mencelah. nk masuk frame konon nye. aku bg je. klau tgk 2 3x rase mcm seram pn ade hehe. jgn pndang bwh tingkap. ahaks !
d laman umah abg, dia wat open house. mkn nasi+kuih sambil mkn angin. hehe. spend mase sepenuhnye ngn family. menghargai mereka sementara mereka masih ade. huhu.

bergambar bersame sebelum balik.

ni semua hanya sebahagian pic je. aku xla bnyak sgt bergambar. kdg2 xsempat nk kejar mcm2. yg xde dlm pic kak long aku n husben dia, kak chik n husben n marissa jgk, adik lelaki aku 2org hafis n faiz. semua nye xterkejar. hehe. lebih seminggu aku bercuti raye. hepi dpt spend mase ngn family, jenjalan, rehat diri & perasaan. huhu. ape2 aku sgt2 hepi sbb berada d cc keluarga adalah perasaan terbaik. weee. ^_^

:: hari sebelum balik ofis aku xleh tido, xmoh tinggal kn kg ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...