Friday, July 30, 2010

[ 3rd week of julai ]

malas yang amat. 2je alasan aku boleh bagi. malas nak mengupdate. ok. dah-dah. cite sedikit yang mungkin memang banyak. :P


kad kahwin
alhamdulillah. berkesempatan pergi promosi kerja kahwin d jalan conlay dengan ncik M. niat utama memang nak cari kad kahwin, biar banyak sikit pilihan. benda lain sekadar cuci mata, 2pun kalih mata bila nampak batik yang cantik-cantik. buat-buat xnampak. sob.

booth kad kahwin memang xbanyak tapi kami berkenan dengan kad dari gedungkadkahwin. sebijik macam kami nak. mahal juga, yang melayan kami pun macam nak xnak. kami jenjalan dulu. lepas berbincang baru kami nekad order kad dari gedungkadkahwin. kembali ke booth 2. encik rusdi, orang lain yang layan kami. layanan dia memang terbaik. harga sampai boleh kurang 15sen dari harga asal tadi. percuma 2 bunting kahwin. memang hensem la encik rusdi ni tiba-tiba. :P

siyes. mula-mula aku jatuh cinta dengan design kartun yang comel sebab ada gambar burung dalam sangkar tapi encik rusdi ni nasihatkan kena tengok jemputan. takut ada jemputan vip ke, takut family xsuka ke sebab macam greeting cards jadi kami kembali kepada design yang kami target. kehenseman encik rusdi ni bertambah-tambah sebab dia sudi offer free soft copy kad untuk facebook dengan design kartun 2. suka. suka. aku suka. suka giler. memang pandai ambik hati customer betul. :D

ok. bayar deposit dah. details card boleh send by email je. :)

sebab malas. ni je gambar yang aku rajin nak upload. baju dari butik pengantin ni selalu masuk majalah pengantin. dia tunjuk majalah yang sama mama ncik M bagi hari 2. baju dia memang cantik-cantik tapi memang mahal. baju putih ni untuk sewaan rm1800 sepasang. untuk sewa baju je ok. sila pengsan. :P


langsir bilik pengantin
kebetulan ncik M kerja hari ahad jadi ni la masanye untuk aku survey langsir dengan kak chik dengan abang rafiq. mula-mula kami ke nilai 2. cari-cari. selak-selak. tawar-menawar. cantik memang cantik tapi abang rafiq cakap mahal sangat berbanding dengan langsir d nagoy*. walaupun dah petang, dah alang-alang abang rafiq bawak g nagoy* carefour wangsa maju. tempat kak chik pernah tempah langsir dulu.

jumpa kain yang sama. memang murah lagi. upah jahit pun lagi murah. walaupun xbanyak pilihan secantik d nilai tapi murah dia berkati-kati. yela untuk bilik pengantin je bukan untuk pakai lama kan. warna merah terang memang susah sangat nak jumpa. jumpa satu. aku belek-belek. tunjuk pada kak chik, dia cakap ok. aku jalan-jalan cari lain. tapi..

tapi bukan dah rezeki aku. depan mata ada aunty cina ambik kain merah 2. buat raya cina kot. berkodi-kodi kain tapi yang sama juga jadi pilihan. kak chik dengan abang rafiq cakap lepas raya pun sempat cari, tempah. dorang betul-betul memujuk aku. ok. aku akan ambik masa sebulan ni untuk pujuk diri sendiri. depan mata kain berkenan kena rembat. sob. sob.

ok. 2je. sebelum 2 aku mengisytharkan waktu rehat hari jumaat adalah hari mengupdate blog. sebab time ni je aku rajin nak mengupdate. ngee. :D



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...