Friday, July 30, 2010

[ ikhlas dari hati ini ]

semua orang ada impian. impian majlis perkahwinan yang meriah, angan-angan yang indah. begitu juga aku. tipu la xde siapa yang nak kan setiap angan-angan dia dipenuhi. kalau hendak memenuhi angan-angan. semua nak cantik-cantik, semua nak mahal-mahal, semua nak yang terbaik. aku yakin semua orang begitu tapi 2 semua hanya angan-angan kan? aku tetap manusia biasa, yang hidup secara biasa dan meneruskan semuanya secara biasa.

sentiasa mengingatkan diri siapa aku. jangan berangan terlalu tinggi. jangan berharap terlalu tinggi sebab kalau aku kecewa pasti sakit. sakit yang menyakitkan. aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ada dan bakal ada. sentiasa mengingatkan diri yang ada orang lain diluar 2 yang mungkin kurang bernasib baik dari apa yang sudah aku miliki bukan membandingkan diri ni dengan orang yang sentiasa nampak bertuah.

sekarang. aku hanya mampu lakukan yang terbaik asalkan masih dalam lingkungan kemampuan aku. aku hanya merancang, Tuhan penentu segalanya. yakin, berusaha, tawakal & redha dengan hati terbuka dengan semua ketentuanNya. kita siapa menidakkan takdir.

alhamdulillah. aku bersyukur Tuhan atas segala rahmatMu, kemudahanMu, kesenanganMu, kebahagiaanMu yang tiada tolok bandingnya yang Kau limpahkan pada hamba mu yang sentiasa leka dengan dunia. moga Tuhan permudahkan urusan ku dan juga urusan orang yang berada di sekeliling ku. amin.

sekian. tazkirah d hari jumaat. :D

2 comments:

Miss Layaleya said...

amin..

su, awk dh cukup bertuah.. dh hampir ke hari2 bahagia.. sy masih lg menghitung hari, mggu, bulan & maybe tahun.. even dh dilamar, tp blom bersedia utk lalui fasa spt kamu.. masih perlu mengenali hati budi..

all d best.. sy tumpang bahagia tgk awk bahagia.. doakan sy jgk ye.. sy nk lalui smua ni dgn smooth & penuh dgn kebahagiaan..

syg kamoo:)

[k.u.y.a] said...

thanks ya. su hargai sangat-sangat ape yang awak rasa. doa yang terbaik untuk awak dan kawan-kawan lain juga. siapa xnak bahagia kan dan segala urusan dpermudahkan. sekarang samada Tuhan 2 nak bagi peluang atau x. sayang miss layaleya gak. hehe.

mm kalau depan2 ni xboleh nak siyes macam ni. ngeee. :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...