Friday, November 27, 2009

[ cerita aidil adha ]

aidil adha tahun ni aku lalui seperti biasa. xsmeriah raye aidil fitri. hanya meriah ngan makanan & anak2 buah aku. tahun lepas, aku b'peluang melihat secara live lembu d sembelih depan mate. korban lembu d buat d laman rumah je. mase 2 hujan turun. syahdu je rase, kesian je tgk lembu yang d korban 2. seelok elok nye mmg kte d galak melihat sendiri bagaimana lembu d sembelih utk menghayati hikmah d sebalik korban 2.

malam semalam aku susah betul nak tido. msg aku xd reply, xde wish gud nite. compom dia dah t'tido. mungkin penat. aku membace blog2 yang aku xb'kesempatan utk singgah. aku t'tarik ngan post yang di wat Mimie, 'mari belajar cakap french'. aku dapat rase ape yang dia rase. gigih mencari & belajar sesuatu yang orang kte suke, suke. start aku bina blog ni mmg aku suke nak gune tajuk dari bahasa jepun. mendengar lagu2 jepun. tapi aku rase Mimie mmg rajin la studi dari aku. aku akui nye. jadi aku yang xleh tido ni konon nye rajin la nak gugel bahase yang dia suke. nak send sms pada dia yang dah nyenyak d buai mimpi, suprise la bila dia bangun nanti sebab aku xpenah pun bbahase jepun ngan dia. aku takut salah. aku search 'i miss u'. mcm2 la kuar. ni yang aku malas ni, banyak sangat nanti salah plak. mm taram je la. pilih salah satu yang bunyi mcm sedap ckit. 'anata ga koishii', t'tulis d c2 maksudnye 'i miss u'. pagi2 tadi baru dia reply.


Ncik M : mm buat hidup saya berbunga2 je.. mana suria dpt ayat jepun tu?
Cik Su : sy gugel kat japanese translation. mm betul ke wak?
Ncik M : mm betul..
Cik Su : kalau betul, ape maksudnye?
Ncik M : maksudnya.. i love you.
Cik Su : yeke? smlm niat sy nk send i miss u. salah translate la plak. malunye sy. alamatnye kena belajar lg la. huhu.
Ncik M : kalau i miss you.. anata ni aitai.



malu betul d watnye, takut salah xsangke plak mmg salah. mungkin aku masuk salah translater. i lap pun i lap la, asal leh wat dia bunga2. hehe. xpe2 dia dah janji nak ajar aku nanti. cian dia. arini b'korban cuti, kena keja. sy sentiasa ade teman kan awk. ^_^

:: tiba2 keypad 'u' pd lappy xbape nak b'fungsi, mm.. ::

4 comments:

Mimie Haszmiza said...

ahahaha sue..comelnye
kite senyum baca entri ni
best kan!
awak belajar bahasa jepun
saya belajar bahasa french
hihihi..
camne leh silap phrase ni
i miss u jadi i love u lak...
patut la incik M awak suka,,
saye rasa incik M awak bukan lagi berbunga2..terus jadi berpokok2 dah.. ;)

[k.u.y.a] said...

belajar la sangat su ni hehe. klau x, xkan silap. nasib baik silap jd i lap u klau jd benda lain huish ngeri plak memikirkan nye. hehe.

cheqna said...

wah...wah..wah..

lomentiknya

hehehehehe

semoga kebahagiaan mengiringi hidup kalian buat selamanya =)

[k.u.y.a] said...

mekaceh cheqna. so sweet of u. ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...