Saturday, November 28, 2009

[ pantun 4 him ]

malam yang sejuk, baru lepas hujan. mak cik sedare aku baru je balik. anak bujang lelaki dia akan kawin mggu depan, mude setahun plak 2 dari aku. mm, dah jodoh dia. jodoh aku sedang dalam perjalanan. aku rase mcm nak meng'update' sesuatu. mm, teringat tadi dia ade menghantar sms yang agak touching kat aku. "saya selalu ingat suria. saya xnak suria sedih sbb saya". aku xtahu nak balas sms dia mcmane, nak bgth pada dia yg dia xpenah wat aku sedih pun. cume td aku mrajuk kecil je. aku tahu sms dia betul2 ikhlas tunjuk rase b'salah dia tp dah namenye lelaki mmg xpaham ape yang kte nak. orang perempuan ni, nak kan p'hatian je. wlaupun mungkin xsemua perempuan tp aku tahu aku mmg jenis mcm 2. sebenarnye sejak akhir2 ni aku terase sangat dia cbuk je, xde mase b'kualiti utk aku. keja dia la, training dia la, bisnes dia la. bak kata dia sendiri, dia rase mcm ade 3 pekerjaan. mm tahu pun. aku ni plak t'lalu banyak mase lapang jd rase cam xdpeduli kan. kdng2 rase sorang2 menunggu buah durian gugur. rase mcm nak jolok je buah durian 2 bagi gugur! huhu. wlaupun dia ade je sms aku cume aku rase xcukup. rindu sangat2 kat dia. aku sedar, dia mmg xpaham. tp xpela. aku xnak dia makan rase serba salah dia lame2, aku reka sebuah pantun khas utk dia. cakap direct xpandai. kias2 ckit bg la pantun 4 kerat ni kat dia. khas ni dari orang melaka. hikhikhik.

Hitam si ayam tambatan,
Membawa lari seekor keli,
Kerana jiwa kasihkan tuan,
Sedih hati xpernah sekali.

ikhlas dari hati aku, dia xpenah pun wat aku sedih. kerana dia, jiwa aku yang kosong dulu kini terase diisi. dia la yang isi. walaupun mungkin baru suku jiwa aku di isi nye tp sekurang2nye aku gembira sebab dia ade utk aku. aku cukup b'terima kasih. jawapan pd pantun aku, "saya xpndai pantun." hehe. pandai nye hanya pasal komputer. ntah sedap ntah x pantun aku 2. aku saje nak bg pantun, nak bg variasi ckit kononnye. dah puas bagi lagu. lalala.

:: dia ade lagi 3minggu training, fuh!.. ::

2 comments:

Mawar_berduri said...

Pantun untuk sape ni ?....jeng..jeng.. musykil gak ni .. ;P

[s.u.r.i.a] said...

pantun utk someone. hehe.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...