Friday, November 20, 2009

[ tika ini..]

tika ini aku sorang2 d umah. sejuk mencengkam hingga ke tulang kala rintik hujan d luar. hujan masih xb'henti sejak aku balik dari ofis tadi. hujan akan kerap turun nampaknya d musim tengkujuh ini. sakit kepale masih b'sisa. mungkin tempias hujan tadi, arap2 demam xkan menjengah.

tika ini aku setia melayan drama nur kasih yang xkan aku sengaje tinggalkan wat peneman malam aku. jari jemari saling b'lari d keyboard putih. tekad utk menyiapkan patah demi patah dalam blog ini. aku xtahu ape yang hendak d taip, d kongsi. sel2 otak masih gigih b'kerja.

tika ini aku t'pikir. adekah ade perempuan sebaik Nur Amina yang setia mnunggu b'tahun2 suami nya, Adam. mustahil bagi aku akan ade perempuan yg sanggup menghabiskan sisa hidup yang masih muda pada sesuatu yang belum pasti. kalau ada pun mungkin satu dalam sejuta. itu semua kuasa Tuhan dalam menentukan perjalanan manusia ciptaanNYA. apa yang b'laku d dunia ni mesti b'sebab.

tika ini dia memang sedia tahu. aku setia menonton drama wajib tonton aku. penah aku bgth pada dia dulu yg aku ada 'temujanji dengan adam'. dia hampir mempercayainya. temujanji itu hanya d depan tv. kala itu dia xpenah nak bgth ape yang dia rase & aku pun xtahu ape yang dia rase mendengar nama lelaki lain. t'kejut ke dia? cemburu ke dia? terlalu sukar untuk aku rungkai persoalan hati dia. hati seorang lelaki.

tika ini dia dah rehatkan mate. kesian. mungkin dia t'lalu penat, baru sampai rumah. mesti dia kena hujan lagi tadi. baru sehari dia baik dari demam, sebab kan demam dia la aku jatuh kesian kan dia. aku buangkan rajuk aku jauh2. mengadu manja yang sejuk 'aircon' d ofis nya membuat dia rase nak kembali demam. dia memang xtahan sejuk. moga dia cepat sembuh & xkan sakit2 lagi. amin.

:: membina ayat d kala minda sejuk & rindu pada dia ::


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...