Wednesday, January 13, 2010

[ angin bawa la daku pergi ]

rasenya macam baru je keluar pekeliling untuk upgrade jawatan N27. borang opsyen pun belum sign lagi tapi bahang nya dah mula terasa. aku rasa macam ramai staf kat bahagian aku ni xtahu pasal naik gred aku ni. malah dengan bos pun aku xcakap ape, aku rase mestila dia dah tahu. dia memang teror bab2 IT ni.

arini. mesyuarat bahagian. mesyuarat bahagian aku ni setiap bulan tapi hanya gred N22 ke atas sahaja yang akan masuk mesyuarat ni. aku telah d kehendaki masuk oleh *O aku. aku ade gak bersuara, yela lum declare secara official nye aku ni bergred N27 jadi malas la nak masuk mesyuarat. aku bukan ape. malas nak tinggalkan meja lelama. bukan nya ade orang akan ganti pun. nanti aku gak susah. orang luar telefon la, orang nak hantar surat la. leceh. mm nak xnak kena gak masuk. sebelum mesyuarat mula lagi *O aku yang selaku setiausaha mesyuarat telah menghebah2kan pada pegawai2 yang ada, aku akan menjadi setiausaha baru. 1je terlintas kat kepala aku ni. dia cakap macam 2 lepas la 1 bala dari tangan dia. aku xkisah. kalau memang dah dalam senarai tugas baru N27 tertulis 'mengambil minit mesyuarat@ menguruskan perjalanan sesebuah mesyuarat' tapi ape kuasa dia untuk menentukan tugas baru aku?. mungkin aku yang salah paham. aku ni kan cepat sangat terasa. cuma aku pikir belum ade ape2 taklimat khas lagi pasal tugas2 baru ni, xperlu la nak beria2 nak bagi aku kerja mengalahkan bos aku sendiri.

tetiba. mula la aku rasa macam nak bercuti lama ckit. jenjalan makan angin. g pantai ke@ air terjun ke@ pulau ke. nak tenang kan hati. bawa diri jauh2. kalau ade peluang aku rase macam nak tukar angin g ofis lain. kadang2 berada d golongan pegawai2 M&N ni membuat semua nya terlalu protokol.

aku rasa penat sangat arini. rasenye bukan sebab penat fizikal tapi penat mental. aku perlukan rehat.


:: selain blog, hanya pada ncik M aku mengadu. ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...