Tuesday, January 12, 2010

[ trengkas o trengkas ]

via : sms
lin 2 me
'PA xguna trengkas kena stop 1.4.2010.
setiap 3tahun kena amik exam.
PA ganti akan di bayar elaun jugak.
cuti sakit boleh di tolak elaun PA'

damn!! 85hinggit 2. xpasal2 naik gred tapi gaji statik 2 juga, dah kalau elaun trengkas kena tarik. balik ni kena cari buku nak studi trengkas balik la. rase2nye nota dulu macam duk kat stor umah d kampung. ntah2 dah lunyai nota trengkas 2 kena gigit dengan lipas. huhu. :(

cian kat mokling, tetiba bos dia uji trengkas dia. gabra la awek 2. cacing kerawit yang xcukup umur kuar. nak translate balik pun tunggang langgang. start dari aku keja xde sape minta aku wat trengkas ke, paling koman bos sebut aku terus taip dalam komputer. macamane aku nak polish balik tulisan cacing yang dah 4tahun aku tinggalkan 2. aku akui bos lin memang teruk. lebih2 lagi kalau bahagian dia yang tentukan kelayakan elaun2 seluruh kakitangan awam yang ade kat mesia ni. tetiba teringat kat bos kat dalam bilik 2. 'bos, terima la PA mu ini seadanya, jangan la luluskan penarikan balik elaun trengkas ku itu. kasihani la PA mu yang comel sorang ni. huhu'.

kawan2 ku kalau terbaca entri ku ni sila rahsiakan penyataan d atas dari pengetahuan rakan2 PA yang lain. ia adalah masih rahsia besar terperingkat, fail merah berpalang. huhu.


:: nak cari benda2 yang boleh wat diri UP balik ::

7 comments:

Miss Layaleya said...

sue : sejak start keja smpai skg saya x pnah amik elaun trengkas tu.. huhu..

ntah apa2 la JPA ni, kecian kat org lain.. huhu..

[s.u.r.i.a] said...

nape xamik?kita layak kan?klau awk tuntut 2 bkepok2 dah duit nya nak masuk 4taun dah ni. dah boleh beli perabot baru ni. ntah2 penuh 1umah. huhu.

eda shamieda said...

org pun xpnh amik elaun trengkas..kt cni nk elaun trengkas ssh..kne amik blk exam trengkas sblm PSM luluskan...dulu senior opis org pnh berdebat ngn PSM psl hal ni tp still xdpt gak..2 yg mls nk apply 2

Mimie Haszmiza said...

arghh tidakkk..elaunku..
sungguh tak adil la jpa nih.
tak paham bile yg berjawatan sokongan ni, bagi gred naik or what so ever tapi ade je yang akan di tarik balik.
tapi bila jawatan tinggi senyap sunyi. kalau boleh segala tok nenek elaun dan kemudahan nak bg kat diorg ni. dah la gaji sedia ada dah byk. takut kena fire ke ape. sorry la org jpa. kdg2 ketidak adilan berlaku . bukan tak syukur dgn ape yg ada. yg kdg kerja setengah nak mati org bawah jugak..

[s.u.r.i.a] said...

beth : su igat kan semua kawan2 dapat elaun ni. rupa2nya ade juga ketua jabatan yang xbg. su patut bsyukur dapat gak rase elaun trengkas, huhu.

mimie : su sokong 101% ape yang awk cakap 2. kadang2 lin pun cakap mcm2. mentang2 la dorang sendiri yang buat elaun dorang sendiri, xkan nak rugi kan diri masing2kan?. kalau dorang ambik kira kita ni layak dapat elaun kalau guna, so kalau elaun2 keraian dorang yang beratus riban 2 kena gak la tarik. bukannye dorang guna untuk keraian pun. xaci betul! huhu.

[s.u.r.i.a] said...
This comment has been removed by the author.
mawar_berduri said...

adoyai ......
jangan la tarik balik ...jangan la ..jangan la...huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...