Tuesday, January 19, 2010

[ a date with a dentist ]

arini aku cuti. sempena mengenangkan gigi yang sakit. sakit tau. gigi geraham bongsu yang terakhir tumbuh. harap2 la yang terakhir. huhu. sejak semalam lagi. berlapar xmakan nasi sebab nak buka mulut pun xboleh. datang kerja semalam aku gigihkan juga buat kerja. aku tekad mohon cuti sebab kononnye nak berehat kat rumah. datang ofis pun rasa macam nak berguling2 je kat atas lantai. bos pun sampai naik kesian menengok. huhu. semalaman aku mengadu dengan ncik M. kejap elok kejap sakit. dia ajak g jumpa dentist aku xmoh sebab dulu aku pernah jumpa dentist. dia cuma bagi ubat dah pesan gosok gigi sambil tolak gusi 2. kononnye senang ckit gigi 2 nak keluar. xde la sakit2. aku cuma bergurau yang aku nak jumpa doktor kesayangan aku je (ncik M le). kira merangkap dentist la. mesti cepat baik. hehehe.

d hari selasa yang membosankan bagi mereka yang kena bangun pagi sebab nak g kerja. aku pulak rase macam masih d hujung minggu pulak. dah la hujan pagi2. syok woo leh sambung tido. ngeh2. gigi pun menunjukkan berkembangan positif, elok pulak dia duduk diam. compom la leh g bertarikh ni.


ncik M dah lama nak tengok cite avatar. nak abis tayangan dah pun. kebetulan shif kerja nya asik jatuh pada hujung minggu & akhir2 ni dia pun sibuk nak mengecat rumah baru keluarga dia. tayangan 230ptg, sempat makan dulu. aku makan bubur mcD je. orang sakit gigi la katakan. huhu. 2pun makan nasi nye sahaja tau. ayam xboleh nak kunyah. last2 ncik M juga yang tolong abiskan.

cerita ni memang best. science fiction. kira respek la pembuat cerita ni sebab boleh reka satu cerita yang penuh dengan imaginasi yang indah. nama pun fiction kan, banyak benda xboleh d terima akal. tapi selepas d kupas oleh pengkritik tetap iaitu ncik M baru aku boleh nampak apa yang nak d sampai kan d sebalik cerita ni. nak taip ape yang dia cerita 2 pun boleh panjang sampai dua muka nanti. hehe. aku ni jarang tengok cerita berat2 ni. feberet aku cerita cintan cintun yang tangkap leleh & cerita katun yang karakter comel2. sekadar cerita yang boleh ringan2kan kepala.

seronok rasa arini. lupa sekejap yang aku sedang sakit gigi. hehe. aku rasa aku xpernah la cuti d hari bekerja kecuali balik kampung & jenjalan d shopping complex siap boleh tengok wayang lagi. ni kira first time la. aku bukan apa. aku cuma nak rasa macamane perasaan ncik M jenjalan d shopping complex time orang lain sibuk bekerja. seronok sangat. ^_^


::esok kerja. adeh! ::

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...