Thursday, August 11, 2011

[ kuih tepung pelita taknak tepung lain ]

Ni la kuih kegemaran aku untuk tahun ni. Kenapa aku cakap macam 2? Sebab hari-hari kuih ni la yang aku dok teringat, terliur-liur. Kuih lain tak pulak. Dah orang ingat aku mengidam pulak dah hahaha.

Kalau kawan-kawan yang cukup kenal aku, aku ni kalau sebut kuih mesti kuih manis. Kalau kuih tak manis macam karipap ke, burger malaysia ke, popia ke aku tak bape suka sebab baik aku makan nasi lauk asam pedas ke. Heee.

Aku sanggup p beli kuih tepung pelita ni kat bazaar err walaupun ncik M yang bawak, bazaar presint2 sekali je aku pergi lepas 2 taubat taknak pergi sebab traffic jam gilerr. Nak beli kuih tepung pelita je pun kan. Rajin-rajin sesekali pergi bazaar presint diplomatik dan paling senang pergi cyberjaya je. Kedai-kedai melayu baru buka deret tutti frutti dorang ada jual kuih. Kuih tepung pelita ni ada. Senang takyah tempuh traffic jam. :)

Setakat aku sudah makan ni kuih tepung pelita bazaar bandar seri putra paling sedap. Sebab kadang-kadang kan dorang letak sengkuang kan, ni tidak dorang letak epal hijau. Sedapp! Tapi aku makan satu je sebab malu dengan family mertua. :P

Psst kalau mana-mana dah beli sedap bagitahu la ek.

Sent by DiGi from my BlackBerry®9780 Smartphone

2 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

yeke makan satu je ? tak cayo den ...hahahahha

[s.u.r.i.a] said...

yela, segan. makan satu jela. hahaha. tapi tak tengok su dengan abang su, beli 5 yang 4 su sorang je makan. nyum nyum. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...