Tuesday, August 2, 2011

[ raya tahun ini giliran rumah siapa? ]

aku perasan harini ramai yang rajin update belog. sebab dalam satu masa banyak giler tab aku buka. sampai tak jadi kerja dah ni. hihi. hampir kesemua cerita pasal makanan. nama pun bulan puasa kan ke sebab orang lapar ni terus rajin update belog? hehe. dari pagi asyik baca entry orang je sampai meleleh dah air liur. tahan air liur dan terus taip entry baru. :P

takde nak cerita apa sangat. takde nak update gambar apa-apa. aku bila pikir pasal nak upload gambar je terus rasa bencinta. nak merepek-merepek je boleh tak? hihi. bila ingat-ingat balik sekejapan je kan dah ramadhan balik. tahun lepas, masa masih bujang. masa masih gedik-gedik dengan mak minta masak itu ini. cepat betul masa berlalu. taksabar nak berpuasa kat kampung nak makan bubur keledek. sebelum 2 kena kopek kelapa dulu. :P

syukur sangat-sangat sebab ramadhan pertama ni ncik M kerja normal hour jadi pergi balik kerja ada orang jemput. hari-hari boleh bersahur dan berbuka bersama. ada orang boleh tolong angkat barang pergi pasar tani. hihi. walaupun pergi kerja cuma 15minit je termasuk 5 minit untuk turun lif (beria nak bagitahu rumah dekat hihi) tapi seronoknye lain macam sebab tak payah pikir pasal rebut parking kereta. ngee.

tapiiii. asik tapi je kan.

masih ada rasa sedih sikit. sikit ke. tahun pertama syawal sebagai suami isteri selalunya mesti balik belah suami dulukan?. walaupun ncik M duduk kajang, balik kampung pun balik melaka jugak. tapi bukan sebab itu buat aku sedih. tahun ni ncik M kena kerja. tak boleh cuti. staff melayu je boleh cakap jepun. mm sedih banyak la. tahun pertama kan. lagi-lagi sedih banyak sebab ikut kalendar kuda aku ni tarikh lahir aku jatuh hari pertama raya. ingat senang ke cuti umum jatuh tarikh lahir aku, raya pulak 2.

T_T

takpela. sesetengah perkara perlukan pengorbanan. baru naik pangkat kena kerja baik-baik. huuuu. nanti. isteri dia yang baik hati ni tetap setia menunggu kesayangan balik kerja pukul 5. apa-apa pun tahun ni raya tetap nak meriah. tak kira. beli baju raya sedondon. duit raya jangan lupa. dan semestinya hadiah hari lahir yang mahal-mahal eh taklah seikhlas hati kesayangan. :D





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...