Friday, December 4, 2009

[ mak uteh as babysitter ]

rutin seharian aku dah banyak berubah sekarang. aku balik tepat pada masenye sebab pas keja aku ade keja partime. ni la keja nye. ^_^

video


menjadi babysitter xbertauliah & xbergaji pada anak kak chik aku, putri marissa. hehe. tah ape yang d bebel kan 2. sejak sebulan kak chik aku pindah putrajaya, dia hantar anak dia kat taska area umah sewa aku. sejak sebulan juga la rutin aku berubah. kak chik keja klinik bangsar, g keja balik keja semua b'gantung pada abg ipar aku. jadi klau lewat keja abg ipar aku, lewat juga la kak chik aku sampai putrajaya. aku sebagai adik merangkap mak sedara yang comey & baik, dah jadi tanggungjawab aku la nak ambik berat pasal marissa.

sampai umah, ciap2 mandi, solat & kadang2 klau rajin ckit aku masak dulu baru aku jemput marissa kat taska yang selang beberapa rumah je dari rumah sewa aku. paling lewat kak chik aku sampai umah dalam kul8 lebih. jadi keja aku layan marissa, bagi dia susu (susu botol ok), basuh cebok berak dia, dodoikan dia sampai tido. dah aku rase mcm aku ambik kursus membina rumahtangga yang ciap ade praktikal menjaga anak. hehe. 'senang la mokteh nanti kalau dah kawin & ade anak sendiri marissa oii'. hehe. sampaikan housemate aku cakap, 'ni dah nak kena kawin ni'. ade ke patut? kalau bukan sebab marissa pun bukan nye aku xbiase ngan semua ni. ade 6orang adik & 6orang anak buah dah buat aku celik serba sedikit pasal teknik2 yang ade. hehe.

sampai sekarang kak chik aku berusaha memujuk aku untuk tinggal sekali ngan dia. alasan dia, dia boleh hantar marissa kat taska bawah rumah dia & memudahkan aku untuk ambik dia. aku pun kononnye boleh la jimat bujet kalau dah tinggal sekali. aku seboleh2nye tanak. mak pun pernah bagitahu dia memang tanak aku duk sekali. orang tua ni lebih memandang ke depan. huhu. bak kata ncik M plak 'saya cenderung suria xtinggal sekali, igat pesan mak. xpun suria tinggal je rumah saya'. hish2, 2 dah lari dari tajuk 2. aku bukan nye nak b'fikiran negatif cume nak beringat sebelum kena. aku memang nak sentiasa berada dekat ngan kak chik, marissa tapi bukan tinggal sekali. aku xtahu nak cakap mcmane asalkan kak chik aku paham & xberkecil ati. huhu. bingung.


:: selalu sangat berangan ade rumah & keluarga sendiri. ^_^ ::

4 comments:

cheqna said...

wah....dah mula berangan erk...

petanda dah tu hehehehe

betul tu...better tak yah duk sekali..pandang depan...ekekekeke

pepun tahniah=)

[s.u.r.i.a] said...

berangan je pun cheqna. ia nye percuma huhu.

Mimie Haszmiza said...

sue...
sob..sob
sy terdelete 2 komen awak..
patut publish tapi sy terclick delete..sorry
huhuhuh
komen balik ye...

[s.u.r.i.a] said...

t'delete? kecik ati. huhu. automatik approve je la. huhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...