Sunday, December 13, 2009

[ dari melaka ke kedah ]

ari jumaat lepas aku ambik cuti utk ke kedah bukan sebab nak cuti2 mesia. sebab aku yang bujang ni d kehendaki ikut rombongan belah lelaki sepupu aku. perjalanan yang agak jauh. bergerak dari putrajya tengahari sebab abg aku dari melaka yang jemput. kita orang singgah sungai buloh dulu umah maklong aku. siap2 mkn, jam2 juga baru gerak ke utara. sebelum maghrib kami singgah ke umah atok sepupu aku kat taiping dulu. rezeki kita orang sebab masih musim buah. giler banyak aku makan buah. durian, dokong, cempedak, nangka, manggis, rambutan, pulasan. peh! banyak betul sampaikan aku yang kuat makan ni mengalah. hahaha. pic makan buah xde sebab terlalu excited. hehe. klau kita orang sampai awal ckit compom leh mandi sungai sebelah dusun. aiii ni nak cuti2 mesia sambil makan buah2an tempatan ke nak g kenduri kawin ni. terlupa sudah. hehe. mlm 2 juga kita orang sampai kat pekan lunas, kulim, kedah dalam jam1030. giler letih tapi seronok. ^_^

posing ckit depan batu tanda masjid. pepagi dah ciap2 g masjid kulim untuk majlis akad nikah. jam8.30 dah tercongok depan masjid.

agak terkejut orang melaka ni sebab 1st time la tgk majlis akad nikah himpunkan 5orang pengantin sekali gus. letih aku menunggu sorang2 akad. mungkin tok kadi cni, lain ckit kot.

mokteh yang penat memantau danish yang asik mengekor ayah nye menangkap gambau. ala2 malu gitu duk d sebalik tabir. ahaks. :P

selesai akhirnye majlis akad nikah jam12 lebih. kematu montot menunggu lelame. huhu. ape2pun alhamdulillah majlis berjalan lancar dengan sekali lafaz. sepupu lelaki aku ni muda setaun dari aku. kawin sudah. aku yang perempuan ni?? xpe2. jodoh lambat ckit je. (sedapkan ati huhu).

kami yang sentiasa comey. lalalala. :P


abang pengantin selaku pengapit sedang menurun kan ilmu sedangkan majlis dia minggu depan. hehe. aku maintain comel walaupun d sebalik panas terik & terpaksa wat mesyuarat bawah pokok dulu sementara pengantin perempuan bersiap.


show peace 2 my bodyguard. hehe.

tema hijau. sepupu aku, jurutera d air asia & isterinye pensyarah d uitm p.pinang. semoga berbahagia sentiasa & jodoh berpanjangan hingga ke akhir hayat. amin. pic2 yang lebih cantik kali ni. kredit 2 da photographer, abg aku la.

ari 2 juga ncik M g kenduri kawin kawan dia. jodoh dengan orang brunei. kata dia, 'sorang2 kawan dah kawin. rase janggal datang sorang2. saya cube fikir optimistik. yang paling kita nak, itu yang susah nak dapat. yang terbaik untuk kita mesti datang lambat & x d sangka2. masanya pasti akan sampai juga'. xtahu nape. ayat2 dia dah cukup tenangkan aku. ^_^


:: banyak sangat majlis kawin yang bertindih ::

2 comments:

mawar_berduri said...

hai takkan asyik nganto orang je ni? bile orang nak anto cik su lak ni ? Su, moktah kawen bile yek? lame tak dengar citer die .........

[s.u.r.i.a] said...

su sedang ambik berkat la ni. hehe. moktah bulan5 kot. su pn ala2 lupe g2. huhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...